BusinessTech

איך לגייס עובדים? הנה כמה טיפים לראיון הבא שלכם!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email

תוכן עניינים

איך לגייס עובדים

איך לגייס עובדים נכון? ראשית מגדירים את המשרה

לפני שאתם מתחילים בתהליך הגיוס חשוב להגדיר קודם כל את המשרה הפנויה שלכם. הגדרת המשרה צריכה לכלול את סט הכישורים של העובד האידיאלי, את המשימות השונות שהוא יצטרך לבצע ואת תחומי האחריות שלו. ככל שתהיו יותר מדוייקים בהגדרת המשרה כך תוכלו למצוא בקלות רבה יותר את המועמדים הנכונים שלכם.

איך לגייס עובדים לתפקידי ניהול?

אם מדובר במשרה ניהולית הדורשת הנעה של עובדים אחרים, חשוב למצוא אדם שיש לו ניסיון בתחום. תואר בניהול אינו מספיק כדי למצוא מנהל מוכשר בעל כישורי מנהיגות וחשיבה מערכתית. סמנכ"לים ששימשו בעבר בתפקידי מפתח בחברה אחרת העוסקת בתחום דומה יכולים להיות המועמדים האידיאליים עבורכם. איך לגייס עובדים כאלה? הסוד טמון במספרים. ככל שתקבלו יותר קורות חיים מאתרים מתאימים או מחברת ההשמה שלכם, כך תוכלו לאתר את האדם עם הניסון המתאים. בראיון חשוב כמובן לוודא עמו את גודל הצוות שניהל וכיצד.

הדרך הנכונה למצוא עובדים עם התואר המתאים

משרות רבות דורשות ידע תיאורטי נרחב כדי לבצען. למשל, מנהל פיתוח תוכנה או מהנדס אלקטרוני. לכן, חשוב לא רק לבחון את ההיסטוריה התעסוקתית של העובד בקורות החיים, אלא גם את ההשכלה שלו. ככל שתמצאו עובדים שלמדו לעומק את התחום שבו תרצו שיעסקו, כך הארגון שלכם יעניק שירות מקצועי יותר ללקוחותיו. איך לגייס עובדים עם השכלה מתאימה? הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא למצוא את הבוגרים של התואר השני בתחום, תוכלו לבחון את קורות החיים ולזהות את העובדים עוד במהלך הלימודים לתואר זה. במהלך הריאיון תוכלו לבחון אם אכן המועמד שולט בחומר הנלמד.

סינון העובדים: איך לגייס עובדים עם המיינדסט הנכון?

אדם יכול להיות מוכשר במיוחד בתחומו אך חסר את היצירתיות והמעוף הנדרשים בתפקיד. לכן, חשוב לגייס לא רק עובד עם ניסיון מתאים והשכלה רלוונטית, אלא גם אדם בעל גישה מתאימה. איך לגייס עובדים מתאימים? גם פה הסוד טמון בקורות החיים. אם אתם מחפשים אדם יצירתי שמסוגל להוביל את העסק שנות אור קדימה, בדקו בקורות החיים של העובדים את אלה שעוסקים בתחביבים נוספים שדורשים יצירתיות. אם אתם מעדיפים עובד שמתמקד בפרטים הקטנים, מצאו אדם שמשקיע בקורות החיים שלו ורושם בהרחבה על המשימות השונות שביצע במקומות העבודה הקודם.

התמקחות על שכר העובד: איך לגייס עובדים במשכורת מתאימה?

שוק התעסוקה בימים אלה עבר תהפוכות. עובדים רבים מחליפים את מקום העבודה ומתמקחים על השכר עם המעסיק הפוטנציאלי. כאשר אתם מגייסים את העובד הבא בחברה, חשוב להסתכל לא רק על "תג המחיר", המשכורת החודשית והתנאים שיקבל, אלא גם על הערך שהוא ייתן לחברה.
עובד עם תפוקה גבוהה שווה יותר לארגון מאשר עובד בשכר נמוך ללא מוטיבציה. לכן, חשוב להתמקח על השכר עם העובד, אך לא להוריד יתר על המידה את התקציב המושקע בו. זכרו, כי ההון האנושי של החברה הוא הנכס החשוב ביותר שלה. במהלך הריאיון כדאי לבדוק את ציפיות השכר של העובד ולהתאימן להצעה שתתנו כשתעסיקו אותו.
לסיכום, אם אתם מתלבטים איך לגייס עובדים בצורה נכונה, כדאי לשמור את כל הטיפים שציינו לעיל. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות פרסום של המשרה או פנייה לחברת השמה מנוסה ברשת. לאחר גיוס העובדים חשוב כמובן להשקיע בתוכניות הדרכה כדי לשלב את העובדים בארגון בצורה המיטבית וכך הם יוכלו לתרום רבות לצמיחתו.