BusinessTech

למה כדאי שהעובדים שלכם ישתמשו בשעון נוכחות?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email

תוכן עניינים

שעון נוכחות

תיעוד מדויק של שעות העבודה

אם בעבר טעויות בחישובי שכר היו נפוצות בשל רישום ידני שגוי, כיום בזכות שימוש במערכת נוכחות מתקדמת כל שעות העבודה מתועדות ונרשמות בצורה דיגיטלית. בזכות מערכת נוכחות שכזו תוכלו להיות בטוחים לחלוטין כי השעות המשולמות לעובד הן לא פחות ולא יותר ממדויקות. משמעות הדבר הוא חיסכון משמעותי בכסף שעשוי היה להתבזבז בשל חישוב שגוי לטובת העובד. מהצד השני ישנה גם מניעה של סכסוך עם העובד ואף סיכון של השלכות משפטיות במקרים קיצוניים. בכל מקרה של אי-הסכמה יוכל העובד לראות בדיוק את פירוט שעות העבודה שלו.

יכולת פיקוח גם על עבודה הנעשית בשטח

אם בעבר שעוני נוכחות חייבו החתמה פיזית במקום העבודה, כיום יכול העובד להחתים שעון נוכחות וירטואלי מכל מקום. זהו פתרון נפלא עבור עסקים שבהם ישנם עובדים הפועלים מהשטח. כמו כן, בצורה זו המעביד יכול להכניס גם הוא את העובד למערכת הנוכחות מרחוק בכל מקרה שבו לא יכול העובד לעשות זאת בעצמו. כך ישנו פיקוח יעיל ופשוט על כל עובדי העסק ללא קושי ומכל מקום.

יעילות שאין לה תחרות

שעוני הנוכחות המודרניים הם ללא ספק יעילים הרבה יותר מהגרסאות הישנות. איננו מדברים אפילו על כרטיסי הנוכחות המיושנים, שבהם ההחתמה הייתה נעשית בצורה ידנית לגמרי, אלא על כניסה באמצעות כרטיס עובד עם פס מגנטי למשל, שבה חייב היה העובד להסתובב עם הכרטיס בכל עת. כמו כן, הנפקת כרטיסי הנוכחות דרשה מהעסק הוצאה נוספת והקצאת משאבים אחרים ולא פעם הפס המגנטי היה נשחק. כיום העובדים יכולים להיכנס למערכות הנוכחות בשלל דרכים, בין אם באמצעות אפליקציה מהטלפון החכם, כניסה באמצעות זיהוי ביומטרי של טביעת אצבע או פנים וחיישני קרבה. כל אלה מייעלים את תיעוד הנוכחות של העובד ברמה גבוהה ביותר.

שעון הנוכחות מסייע גם לעובד

בראש ובראשונה שעון נוכחות נועד לסייע למעסיק בפיקוח אחר חישובי השכר ותפקוד העובדים אך גם העובד מרוויח מהשימוש בו. במקומות שבהם העובד מרוויח שכר לפי שעה יכולה מערכת הנוכחות לשקף לו בצורה ברורה לגמרי כמה שעות עבודה השלים עד כה, והאם עליו להשלים שעות כדי להגיע לשכר הרצוי. כך יכול העובד לתכנן את עבודתו בהמשך החודש בצורה כזו שתמלא את מכסת השעות שעליו לעשות. בנוסף, מערכת נוכחות תשקף לעובדים גם ימים יוצאי דופן כמו ימי מחלה או חופשות, המשפיעים מן הסתם על השכר. תחושת הביטחון שאותה יקבל העובד תשפר את המורל שלו במקום העבודה ובכך איכות התפוקה שלו תעלה.

לסיכום, ניתן לראות בבירור כי ישנם יתרונות משמעותיים ביותר לשימוש בשעון נוכחות עבור המעסיק ועבור העובדים כאחד. ישנם בשוק סוגים רבים ומגוונים של שעוני ומערכות נוכחות אותם ניתן להתאים בצורה מושלמת לסוג העסק ולמבנה העבודה שלו. שימוש בשעון נוכחות מתקדם יחסוך זמן רב לעובדים שיתפנה לטובת השקעה בשגשוג העסק והתפתחותו. אין תחליף ליעילות ולנוחות שמביא שעון הנוכחות המתקדם לעסק.