BusinessTech

איך לעבור ראיון עבודה? המדריך המלא לפניכם

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email

תוכן עניינים

איך לעבור ראיון עבודה

הצעד הראשון: תמיד הקפידו להגיע בזמן

זהו אומנם שלב שהוא לכאורה מובן מאליו אך הוא בעל חשיבות מכרעת. אם חלילה תאחרו לראיון העבודה, מיד יראה אתכם המראיין באור שאינו חיובי והמפגש יתחיל ברגל שמאל. איחור לראיון משדר חוסר רצינות וזלזול, והרי אלו אינן תכונות שמעסיק רוצה לראות בעובד. כדי לדעת שיש לכם את מרב הסיכויים, בשלב הראשון עליכם להקפיד להגיע בשעה שנקבעה ולא דקה אחת מאוחר יותר. אנו ממליצים אפילו להגיע כעשר דקות קודם, כדי שיהיה לכם פנאי למצוא את מיקום הראיון, לשתות כוס מים ולסדר את הופעתכם.

התלבשו לתפקיד שאתם רוצים לקבל

ברגע שאתם מגיעים לראיון העבודה, עוד לפני שאתם פותחים את הפה כדי להציג את עצמכם, רואה המראיין מה אתם לובשים וכיצד אתם נראים. מראה מסודר ומוקפד נותן רושם של אדם מאורגן שיודע להקדיש מחשבה גם לפרטים. יחד עם זאת, לכל עבודה ישנו קוד הלבוש שלה ובהחלט יש לקחת זאת בחשבון. אם אתם רוצים לדעת איך לעבור ראיון עבודה, הסתכלו כיצד מתלבשים האנשים שעובדים בתפקיד דומה לזה שאתם חושקים בו. התלבשו לתפקיד שאתם רוצים לקבל, והמראיין כבר יוכל לראות אתכם בעיני רוחו כחלק מהארגון.

הכל טמון בהכנה: צריך לדעת איך לעבור ראיון עבודה

מרבית ראיונות העבודה יכללו מספר נקודות ציון דומות. ישנן שאלות שיש להתכונן אליהן, כמו: מהם היתרונות שלך? מהם חסרונותייך? מהן ציפיותייך מהתפקיד? ועוד. כדי לעבור את התהליך בהצלחה מומלץ לעבור הכנה לראיון מבעוד מועד. לעיתים אף כדאי לקחת קורס שמטרתו היא זו בדיוק. בקורס תלמדו כיצד לסדר את קורות החיים, כיצד להתכונן לשאלות נפוצות וממה כדאי להימנע.

ישנם תחומי עבודה הדורשים הכנה יותר ספציפית לעיתים בשל אופי התפקיד, ולעיתים בשל סוג הידע המקצועי שיש להפגין. כך למשל הכנה לראיון עבודה בהייטק יעשה בצורה מעט שונה מאשר תפקידים אחרים. המעסיק בתחום עשוי לבקש מכם להכין תיק עבודות או לעבור סוג של מבחן ביצוע, לכן יש לעשות הכנה ייעודית לשם כך.

תנו לאישיות שלכם להתבטא

זכרו כי ראיון בסופו של דבר הוא שיחה בין שני אנשים. על אף המעמד המעט מלחיץ עדיין חשוב לשמור על תקשורת טובה ואווירה חיובית. הביאו לשולחן הריאיון את האישיות שלכם, ואל תתביישו להציג בפני המראיין את הכישורים הייחודיים שהופכים אתכם למועמדים המושלמים לתפקיד. היו בטוחים שאם המראיין ייהנה מהשיחה ויסיים אותה ברוח טובה, סביר הרבה יותר שיזכור אתכם בעת שיעשה את שיקוליו.

הכינו מראש שאלות למראיין

אומנם ראיון עבודה הוא לכאורה סיטואציה שבה אתם עומדים למבחן בלבד, אך בהחלט כדאי שגם אתם תבדקו את התאמת המקום לתנאים שלכם. כשחושבים איך לעבור ראיון עבודה, אנשים רבים שוכחים את הצד שלהם בדבר. הכינו מבעוד מועד שאלות אודות השכר, אודות אופי העבודה, שעות העבודה וכל דבר אחר שחשוב לכם לדעת. כך גם אתם תדעו האם זו המשרה עבורכם, והמראיין יראה שאתם רציניים בכוונותיכם.