BusinessTech

איך פותחים עסק? המדריך המלא להקמת עסק מאפס

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email

תוכן עניינים

מחשב נייד, מחברת וטלפון

הגדירו את הרעיון העסקי שלכם

רגע לפני שבכלל מניעים את מנועי העסק וטסים קדימה חייבים להגדיר מהו אותו עסק. למעשה, איך פותחים עסק לא צריכה להיות שאלתכם הראשונה, אלא איזה עסק אתם רוצים להקים. אם יש כבר ניצן של רעיון בראשכם זה הזמן להתחיל להרחיב אותו, ולבדוק האם ניתן להגשים אותו ברמה הפרקטית. הבינו איזה צורך משרת הרעיון, האם הוא פותר בעיה הקיימת בשוק, אולי אתם יכולים להציע תחליף יעיל או זול יותר לעסק קיים. ברגע שהצלחתם להגדיר את הרעיון בהצלחה ולאשר את היתכנותו ניתן להתקדם לשלב הבא, והוא איך פותחים עסק כמובן.

יש רעיון? הגיע הזמן לבנות תוכנית

לאחר שהגדרתם היטב את רעיון העסק, עכשיו ניתן לשאול איך פותחים עסק בעצם? ובכן, כל עסק בתחילת דרכו חייב להכין תוכנית עסקית מקיפה, המגדירה בתוכה כל שלב ושלב לאורך הדרך עד להקמתו. התוכנית היא מסמך המפרט את כל ההיבטים הפיננסיים של העסק, מיהו קהל היעד שאליו הוא פונה? מה יהיה המבנה הארגוני שבתוכו? אילו משאבים דרושים לעסק כדי להתחיל לפעול? ועוד.

אם דרוש לעסק מימון חיצוני תצטרכו להציג את התוכנית העסקית בפני המשקיעים הפוטנציאליים. על בסיס הנתונים שאותם יראו המשקיעים במסמך, יוכלו לקבוע האם משתלם להשקיע בעסק שלכם או לא. בשלב בניית המסמך עשויים עסקים להיעזר בכישוריו של יועץ עסקי מיומן. בעל מקצוע זה מסייע בבניית תוכנית אסטרטגית להקמת העסק. מתוך הניסיון והידע שלו יוכל היועץ להמליץ מה יהיה המודל העסקי הטוב ביותר לעבוד לפיו, ובעצם יראה למייסדים איך פותחים עסק משגשג.

איך פותחים עסק כשאין מימון עצמי?

פתיחת עסק בהחלט דורשת מעט השקעה ראשונית, אך לא תמיד ישנו התקציב המתאים במימון עצמי. במקרה שכזה אתם עשויים לחשוש, שהרי איך פותחים עסק ללא מימון? הפתרון הוא כמובן לפנות למימון של גורמים חיצוניים. גורמים אלה יכולים להיות משקיעים, הלוואות, מענקים ואפילו מימון המוני. בכל מקרה אל תפנו לבקש מימון חיצוני בטרם תכינו תוכנית פיננסית מפורטת שתנחה אתכם בכל תהליך ההקמה.

אל תיבהלו מהבירוקרטיה

עכשיו שהבנתם איך פותחים עסק והחלטתם לצאת לדרך, תצטרכו לרשום באופן רשמי את העסק ברשויות הרלוונטיות, כמו ביטוח לאומי ומס הכנסה. בחלק מהעסקים תידרשנה גם תעודות רשמיות, רישיונות או תקנים כדי לאפשר את פעילותכם. זהו לא שלב נוצץ במיוחד אך הוא זה שהופך את העסק שלכם לרשמי.

גייסו עובדים לעסק

עסק מוצלח הוא כזה שיש בו עובדים נאמנים ומוכשרים, לכן שלב הגיוס הוא חשוב ביותר. ניהול עסקים משגשגים דורש גם ניהול נכון של עובדים וחלוקה מדויקת של נטל העבודה. הקפידו להגדיר אילו עובדים אתם מחפשים וכיצד תרצו להכשירם בטרם תתחילו לגייס. איך פותחים עסק ללא עובדים? ישנם עסקים שבהם דווקא נכון לקיים קשר עם נותני שירות חיצוניים בלבד. במקרה הזה ההכשרה והגיוס אינה מוטלת עליכם, אך יש לערוך מחקר מקיף אודות האפשרויות העומדות בפניכם כדי לעשות את הבחירה הנכונה.