BusinessTech

המדריך המלא לתשלום באפליקציה

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email

תוכן עניינים

קופה רושמת

בעידן בו הטכנולוגיה כל כך מתקדמת ואפשר לשלם אפילו בשווקים או לאומני רחוב באמצעות אפליקציה, נהיה כמעט פסה לסחוב ארנק בכיס. מעבר לכך, תשלום באפליקציה הרבה יותר היגייני ובטוח. בואו נבין כיצד ואת היתרונות הכרוכים בתשלום מסוג זה.

תשלום ע"י אפליקציות הוא לא משהו חדש, אבל בשנים האחרונות התחום צבר תאוצה משמעותית. בעוד שנכנסו לשוק הישראלי מספר אפליקציות שניתן לשלם באמצעותן בחנויות ולהעביר כסף בין אנשי קשר, כיום יש כבר ארנק דיגיטלי לכל דבר. בתוך כך, אין צורך לחשוש מ"עקיצות" אשראי בעקבות פרטי אשראי המועברים לגורם שלישי. כמו כן, לכולנו חשובה ההיגיינה הכללית, והתשלום באמצעות הסמארט-פון הוא סטרילי יותר מהעברת כרטיס פיזית לאנשים.

מהן אפליקציות תשלום ואיך הן עובדות?

כאשר מדברים על תשלום באפליקציה מתכוונים לכך שבטלפון מותקנת אפליקציית תשלום אשר מאפשרת לשלם באמצעותה. תשלום בתחבורה הציבורית באפליקציה היא אפשרית, כמו גם בחנויות השונות. כמו כן, רוב האפליקציות מאפשרות גם העברת כסף בין אנשי קשר, כאשר רק חלק מהאפליקציות מאפשרות העברות בנקאיות.

בחו"ל, תאמינו או לא, אפשר לשלם גם לקבצני רחוב ואומני רחוב באמצעות אפליקציות תשלום. בישראל, תשלום באמצעות אפליקציה הפך פופולארי במיוחד בשנים האחרונות, מה שניתן לעשות עם מגוון אפליקציות שונות דרך אנדרואיד. אם אתם משתמשי APPLE, אתם יכולים לעשות זאת באמצעות האפל-PAY.

מהו תשלום באמצעות שבב NFC?

NFC ראשי תיבות של Near Field Communication, והיא טכנולוגיה אלחוטית המאפשרת למכשירים לתקשר זה עם זה על פני מרחק קצר. משמעות הדבר היא שניתן להשתמש בו בטלפונים ניידים, מחשבים ניידים והתקנים אחרים כדי לאפשר להם להעביר נתונים אחד לשני ללא שימוש בכבלים או חוטים. השבב מוטבע בכרטיס, מה שמאפשר להשתמש בכרטיס כמכשיר תשלום ללא מגע. בתוך כך, תשלום באמצעות NFC הופך פופולרי בקרב יותר ויותר אנשים המשתמשים בהם לביצוע התשלומים השונים שלהם.

סוגי התשלומים האלו משמשים בעיקר לתשלומים ניידים כגון תשלום עבור סחורות או שירותים בחנות, או ביצוע רכישות מקוונות. ניתן להשתמש בתשלום שבב NFC לביצוע רכישות בכל חנות שמקבלת תשלומים ללא מגע, כולל כאלה המשתמשים בקורא כרטיסים או באפליקציית סמארטפון. מקרי השימוש הפופולריים ביותר בטכנולוגיה הם תשלומים בטלפונים ניידים ומערכות כרטוס תחבורה ציבורית.

היתרונות והחסרונות של תשלום בדיגיטל

היתרונות של תשלום בדיגיטל הם, בין היתר, שניתן להשתמש בו בכל מקום והכסף לא צריך לצאת מהארנק. החסרונות הם, שלא תמיד ישנה דרך להפוך או לבטל את העסקה והיא אינה בטוחה מפני פריצה בחלק מהמקרים. וזו הסיבה לכך שחשוב להשתמש באפליקציה מוכרת המשווקת ע"י חברה ידועה.

כל עוד אתם יודעים באיזו אפליקציה אתם משתמשים ובטוחים במוניטין החברה המשווקת אותה, הסיכונים הם מאוד נמוכים. בשורה התחתונה, היתרונות רבים וגוברים על החסרונות של תשלום באמצעות אפליקציות.

מהו ארנק דיגיטלי וכיצד ישמש אותי?

ארנק דיגיטלי הוא אחסון דיגיטלי לכסף והוא שונה מארנקים פיזיים. ניתן לאחסן אותו בטלפון, בטאבלט, במחשב או בכל מכשיר אחר. המשמעות של הדבר היא, שניתן להשתמש בארנק דיגיטלי לאחסון פרטי כרטיס האשראי ולבצע תשלומים בקלות. כמו כן, אתם יכולים גם להשתמש בו כדי להעביר כספים לאנשים אחרים או לבצע העברות בנקאיות.

ככל שמספר האנשים המשתמשים בסמארטפונים כאמצעי התקשורת והתשלום העיקריים שלהם גדל, כך עולה הצורך בארנקים דיגיטליים. בעוד שאפשר להשתמש באפליקציות תשלום, בימינו גם הבנקים משווקים ארנקים ואפליקציות מהסוגים האלו. בפועל, הארנק הדיגיטלי מאפשר להימנע ממגע, להנות מאבטחה גבוהה של פרטי האשראי ולשלם במהירות בכל חנות.

אם נשמע לכם שיש בעיקר יתרונות בתשלום דיגיטלי, אתם מרגישים נכון. ואם אתם מרגישים שהגיע הזמן להתקדם טכנולוגית ולעבור לשיטת תשלום היגיינית ובטוחה, אנחנו מסכימים אתכם. עדיין סוחבים ארנק נפוח בכיס? הגיע הזמן להשיל מעצמכם את המשקל והסרבול הזה.