BusinessTech

עסק קמעונאי? הנה כמה טיפים בשבילך!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email

תוכן עניינים

קופה רושמת

השקיעו בקופה מתקדמת

בעבר התשלום בקופה היה מתבצע בקופה רושמת בתפעול ידני, כאשר כל חישוב היה צריך להיעשות במחשבון. קופה רושמת מהתקופה הזו הייתה מספקת מעט מאוד מידע אודות היקף המכירות היומי והתפעול שלה היה מסורבל וגוזל זמן. כיום, עולם הקופות הרושמות התפתח פלאים וניתן למצוא קופות ממוחשבות לעסקים המציעות שלל פונקציות המקלות על התנהלות העסק ואף מספקות ללקוחות חוויית קנייה נוחה ושירותית הרבה יותר.

הקופות הממוחשבות הן בעלות תצוגה בהירה, צבעונית וברורה שבה ניתן למצוא בקלות את המוצרים השונים. בנוסף, ניתן להזין מבעוד מועד הנחות ומבצעים על מוצרים ספציפיים כדי שהקופה תעשה את כל העבודה בשבילכם. קופות אלה אף מספקות מידע אודות ההכנסות של העסק, פרטי העובדים ופירוט אודות מצב המלאי בחנות. התיעוד הממוחשב יסייע לכם למנוע טעויות אנוש בניהול הכלכלי, וכך תוכלו לנהל את העסק בצורה הרבה יותר אחראית ובטוחה.

משכו לקוחות חדשים על ידי חיזוק המותג

אם אתם עסק חדש סביר להניח שיהיו לקוחות פוטנציאליים רבים שיבקשו לדעת במה בעצם מדובר. כל עסק שהוא בין אם קטן ובין אם גדול, חייב ליצור תדמית ברורה בפני הלקוח או במילים אחרות עליו לפעול כמותג בעל מסר ברור. את חיזוק המותג עליכם לעשות החל מחלון הראווה של העסק ועיצוב החנות ועד השיווק ברשתות החברתיות או מראה אתר הבית של העסק. אחידות המותג בכל הפלטפורמות משדרת מקצועיות ורצינות שתמשוך לקוחות סקרנים שיהפכו ללקוחות קבועים.

השקיעו בעובדים מסורים

בכל פעם שהעסק נדרש להכשיר עובד חדש, אתם משקיעים בעובד זה כסף על התלמדות, ומקדישים זמן יקר כדי ללמד את העבודה. אומנם קבלה של עובדים חדשים לעבודה אינה ניתנת למניעה מוחלטת ויש לה גם יתרונות, אך יהיה זה רווחי ותועלתני הרבה יותר להשקיע משאבים בעובדים ותיקים היודעים את רזי העבודה ומגלים נאמנות למקום. השתדלו לטפח את העובדים הללו כדי לעודד אותם להמשיך בעבודה הטובה, שכן עובד מרוצה הוא עובד המשקיע בעבודתו.

נהלו את המלאי בחוכמה

ללא ספק אחד התחומים המאתגרים ביותר בניהול עסק קמעונאי הוא רכישה ואחזקה מדויקת של מלאי. מצד אחד רכישת כמות מלאי גדולה מדי מביאה להוצאה כספית גדולה שאינה מחזירה את עצמה ואתם תמצאו עצמכם תקועים עם עודפים לא רצויים. מצד שני הזמנת כמות מלאי שאינה מספקת עשויה לגרום לעסק לפספס מכירות והכנסות. לכן, מומלץ שלא לזלזל בחישוב מדויק ומושכל של המלאי. ערכו כמה שיותר מחקר מקדים ובססו את החלטותיכם על נתונים מהשטח.
הקפידו על רמת שירות גבוהה

העסק הקמעונאי אינו יכול להתקיים ללא לקוחותיו ולכן יש לעשות מאמצים מודעים לשמר גם את הלקוחות הקיימים. הדרך הטובה ביותר להבטיח את חזרתם של לקוחות לחנות היא לספק להם שירות אדיב ויעיל. שירות ברמה גבוהה מתחיל כבר מרגע ההתקשרות הראשונית עם הלקוח, לאחר מכן יש להציע לו ליווי מבלי לכפות עליו ייעוץ. שירות מוצלח אינו מסתיים ברכישה בלבד אלא גם במקרים שבהם מבקש הלקוח להחזיר דבר מה או לבצע החלפה. תמיד מומלץ להקים מערך של שירות לקוחות זמין המספק מענה ללקוחות בזמינות גבוהה.