BusinessTech

מהן טכניקות השיווק היעילות ביותר?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email

תוכן עניינים

בשנים האחרונות, עם מהפכת הרשתות החברתיות והפרסום במדיה המקוונת, נדמה היה כי הפרסום והשיווק באינטרנט עשוי להחליף את טכניקות השיווק המסורתיות כמו שיווק טלפוני (טלמרקטינג) ותיאום פגישות טלפוני (טלמיטינג). אך למעשה מסתבר כי החברות המצליחות ביותר משתמשות בשילוב של הטכניקות יחד עם פרסום בדיגיטל. השילוב מאפשר איתור ו"לכידה" של לקוחות פוטניאלים במדיות האינטרנטיות השונות, ובחזרה אליהם באופן טלפוני ע"י נציגים מנוסים ומיומנים.

מהו טלמיטינג?

טלמיטינג telemeating הוא מושג מוכר פחות מאשר טלמרקטינג, אך הוא מהווה שיטה מסורתית רבת שנים לשיווק. משמעות המושג הוא פנייה טלפונית ללקוחות פוטנציאליים לשם תיאום פגישה טלפונית או פיזית. זהו למעשה שירות המאפשר פתיחת דלתות לביצע עסקאות בקרב לקוחות פוטנציאליים ושותפים עסקיים. בטלמיטינג פונים טלפונית ללקוחות פוטנציאליים או בעלי תפקידים בעסקים ובחברות ומקיימים שיחת מכירה אשר מציגה את שירותי העסק או מוצריו כשהמטרה היא לקבוע פגישה טלפונית או פיזית עם לקוחות אלה.

התוצאות של תיאום הפגישות הללו היא הגדלת מעגל הלקוחות והגדלת המכירות של העסקים העושים שימוש בטלמיטינג. בהשוואה לשיווק מקוון זוהי פעולה אקטיבית יותר להגדלת מספר הלקוחות והיקף המכירות.

מהו טלמרקטינג?

טלמרקטינג היא שיטה ישירה למכירה בפועל של מוצר או שירות באמצעות שיחות טלפון. השיטה מתבססת על התקשרות של נציגי החברה או העסק, לטלפון של לקוחות פוטניאלים והצעת השירות או המוצר שלהם. האנשים אליהם מתקשרים עשויים להבחר באקראי מרשימת טלפונים או מתוך רשימות ממוקדות יותר של אנשים המתעניינים בתחומים מסויימים או שרכשו בעבר שירות מסויים כך שפוטנציאל המכירה עשוי לעלות.

גם היום, בעולם הדיגיטלי, טלמרקטינג מהווה שיטה מאד נפוצה וכלי חזק מאד בשיווק ובמכירה.  חברות ועסקים רבים מפעילים מחלקת טלמרקטינג לשיווק ולמכירת מוצריהם ושירותיהם, כאשר לעיתים המחלקה היא פנימית ושייכת לעסק עצמו ולעיתים נעזרים בשירותי טלמרקטינג חיצוניים כאמור מיקור חוץ.

שילוב של טלמרקטינג וטלמיטינג להגדלת מכירות החברה

לרוב חברות ועסקים שרוצים להגדיל את היקף המכירות, יעשו שילוב בין שני השירותים – טלמרקטינג וטלמיטינג. בכך הם מאפשרים מצד אחד מכירות ישירות דרך שיחות טלפוניות ללקוחות פוטנציאלים באמצעות טלמרקטינג, וכן קידום של סגירת עסקאות, הצגת השירותים או המוצרים של החברה וקביעת פגישות מקצועיות באמצעות טלמיטינג.

הלקוח בשנת 2022 מצפה לקבל מענה מהיר ויחס אישי. לכן כיום, עסקים קטנים שנותנים יחס אישי ושירות מעולה הם אטרקטיביים יותר מחברות גדולות עם מחלקת שיווק גדולה ומסועפת. הלקוח מצפה שיזכרו מי הוא, מהן העדפותיו ומתי נוח לו לדבר. לכן, מוקדי טלמרקטינג שמצליחים ליצור את הקשר האישי בין המוקדן ללקוח מגדילות משמעותית את היקף המכירות.

היתרונות בשירות טלמיטינג וטלמרקטינג

הייתרון הראשון בשיחות טלפון שמבצעת מחלקת הטלמרקטינג או הטלמיטינג הוא חסכון של זמן יקר לבעל תפקידים בעסק כגון אנשי המכירות ובעל העסק עצמו. כאשר רוצים לתאם פגישה עם איש המכירות או עם בעל העסק, חבל שהם ישקיעו את זמנם היקר בחיפוש אחר לקוחות פוטנציאלים, וכדאי שיתמקדו בפגישות עצמן. כאן מצטרף ייתרון נוסף והוא הכשרתם של אנשי הטלמיטינג והטלמרקטינג לבצע בדיוק את השיחות האלה שמטרתן סגירת עסקה או קביעת פגישה. הם גם נבחרים בקפידה למטרת ביצוע עבודתם וגם מקבלים הכשרות והדרכה שוטפת כדי לבצעה על הצד הטוב ביותר. בנוסף מוקדני הטלמרקטינג והטלמיטינג יודעים לייצר קשר אישי, לשים במוקד את העדפותיו וצרכיו של הלקוח והם פנויים ליצור איתו קשר בשעות מגוונות ביום, לפי נוחותו. כך בעל העסק יכול להתמקד בדברים אחרים וחשובים ואין צורך שיהיה עצמו בעל הכישורים והנסיון בסגירה של עסקאות מכירה או קביעת פגישות.

לסיכום

גם בשנת 2022 השימוש בשיטות המסורתיות של שיווק ומכירה, טלמרקטינג וטלמיטינג הוא נרחב ומועיל. הדרך המצליחה ביותר היא לעשות זאת היא בשילוב עם שימוש בשירותי הדיגיטל – כך ניתן להגדיל משמעותית את מאגר הלקוחות הפוטנציאליים באמצעות המדיות המקוונות, ולנקוט אקטיביות יצירה של קשר ישיר וחתירה לסגירת עסקה או קביעת פגישה.